Hur mår jag då? – Liam (dag 7. fortfarande…)

Hur mår jag då? Som porrimpotent. Jag mår bra. Jämfört med hur jag mådde när jag inte visste var problemet låg – mycket, mycket bra! 

Att veta vad han har för problem är mycket bättre än att inte veta. Att ständigt gå runt och tänka att det är något organiskt fel på mig. Som kanske bara blir värre och värre. Att jag kanske inte kommer få barn i framtiden. Det är jobbigt.

Att istället veta att man förmodligen är porrimpotent och att det de facto inte kommer dröja länge innan jag är botad, om jag fortsätter vara självdisciplinerad. Det är mycket bättre.

Det som kan vara lite frustrerande dock är alla de chanser man har bultandes på dörren. Bara härom veckan delade jag otaliga många ögonkast och leenden med en tjej. Samtidigt som jag upplevt samma flirtande i skolan med en annan. Innan jag visste vad det var jag led av skulle jag troligen satsat direkt och hoppats på att det skulle funka felfritt att göra älskog. Nu, när jag vet vad jag lider av och att jag vet att det troligen inte kommer funka har jag ingen lust att ens försöka. Det är trist. 

För även om jag eller många andra inte brukar hamna på varandra i sängen på första dejten så finns chansen fortfarande där. Det sista jag vill är att förklara eller bortförklara mitt problem när jag ligger där, bredvid en vacker kvinna med en slak banan mellan benen och skam i kroppen. Jag önskar att jag vore så stark att jag skulle våga förklara, säga att “vi får vänta ett tag”, sen hur hon tar det, skulle bara återstå att se.

Men jag är inte den personen. Jag är social, utåtriktad och enligt mig själv – modig. Men jag är inte den personen. Så det är bara att isolera mig, flirta men hålla mig undan. Trots allt mår jag bättre en innan. Mycket bättre.

 

Vänligen,

 

Liam

Leave a Reply

