Dag 7 – Liam

När jag och Fred tillsammans bestämde att vi skulle motstå från att onanera och kolla på porr bestämde vi oss för att ge det fjorton dagar innan vi fick onanera, utan porr då så klart. Nu, när det börjar närma sig fjorton dagar utan onani vet jag inte riktigt om jag tycker Fred och jag ska få åtnjuta en handtralla. Varför inte? 

 
Jo. För vi har klarat oss i snart åtta dagar och ärligt talat har det blivit lättare. Precis som vi tidigare skrivit är onanibehovet ganska likt ett drog- eller nikotinberoende. Och precis som tidigare nämnt i bloggen är det lätt att glida tillbaka i gamla vanor. Så kart är det viktigaste att man inte tittar på porr och en re-lapse med bara fantasin som datorskärm skadar väl aldrig men det handlar om självdisciplin. Samtidigt kan det vara skönt att ha något att längta efter, som inte är alltför långt borta. Men tänk, om man skulle avvänja sig vid till exempel kokain, är det bra att ta en lina var fjortonde dag? Nej. Kanske inte är riktigt samma sak. Men principer är principer. Ska man sluta med något ska man sluta. 
 
 Jag ska diskutera det här med Fred och se vad han tycker. 
 
vänligen, 
 
en rätt glad men “kolla-porr-sugen” Liam
Leave a Reply

