Dag 7 – Liam

Nyligen publicerade nätmagasinet Feber (som var nyheter kanske inte alltid är så källkritiska) ett inlägg om porrimpotens. I den nämner de en organisation som menar att de kan ta allt ifrån ett halvår till två år för att förhoppningsvis bota sin porrimpotens. BULLSHIT! säger jag.

 

Överallt på internet, engelska som svenska sidor finns det tusen dussin människor som säger att de har blivit botade på ca 2 månader. Huvudsaken är att man har viljan. 

 

Sen skulle jag vilja kommentera all kritik DN har fått för deras artikelserie om porrimpotens. Många av kritikerna menar att impotensen inte beror på för mycket porrtittande utan istället andra psykologiska skäl som; stress, normer, beteendeproblem, press etc. 

Så klart kan det bero på ovan nämnda psykiska orsaker men jag tror absolut porren gör en stor del. Ta t.ex. killen som spelade GTA i USA vilket resulterade i att han tog sin pappas bil och körde in i något dike, jag vet inte. Det är irrelevant för historian. Det jag ville komma fram till var att som ungdom (de flesta med porrimpotens är unga) påverkas mer än som en vuxen gör. Tittar du dagligen på porr och runkar flera gånger om dagen är det så klart att din hjärna påverkas. Tror att det är så här det ska se ut och det är det här som förväntas av mig. 

 

vänligen,

 

Liam som kämpar för fullt mot ett friskare liv

Leave a Reply

